Klachtenprocedure


Soms kan het gebeuren dat er tijdens een coaching, training, activiteit, etc. een fout wordt gemaakt of een misverstand ontstaat. LEV leven met hoogbegaafdheid draagt aan de kinderen en volwassenen uit dat we kunnen leren van onze fouten en misverstanden. Ook als coach doorloop je vele leerprocessen.


Als er iets niet goed is gegaan, koppel dit dan terug naar de praktijk. Dit kan per mail, brief, telefonisch of in een (uiteraard kosteloos) één-op-één gesprek. Samen zullen we bespreken wat de verdere stappen zijn en wat er in de toekomst anders gedaan kan worden om herhaling te voorkomen.

Het is voor beide partijen fijn om dit met elkaar te kunnen bespreken in alle openheid en samen op zoek te gaan naar oplossingen. Schroom dus, ook bij twijfel, niet om het gesprek aan te gaan!


Het kan zijn dat alleen een gesprek niet voldoende is of dat er na besproken oplossingen toch nog ruis op de lijn blijft en de klacht niet naar tevredenheid opgelost is. In dat geval kan er een externe klachtencommissie ingeschakeld worden. Ik ben daarvoor aangesloten bij www.erisietsmisgegaan.nl  Bij hen kan je een klacht indienen en wordt je (kosteloos) verder geholpen.


In deze infographic wordt hun werkwijze op visuele wijze toegelicht.

unsplash